2010. szeptember 14., kedd

Már sokat tudunk!

Az elmúlt időszakban már elég sok mindent megtanultunk matematika órán. 
Fontos, hogy tudjanak a gyerkőcök térben és síkban tájékozódni. Tudják használni, értelmezni az előtte, mögötte, közötte, alsó és felső fogalmakat. A jobb és bal oldal pontos ismerete elengedhetetlen! 
(Kis szíveket készítettünk technika órán a padjukra, hogy a bal oldal mindig kézzelfoghatóan szem előtt legyen.)
Sajnos sokan még keverik vagy bizonytalanok mikor azt kérem a jobb felső sarokba rajzold fel a jeled.

Aztán számlálunk már 10-ig növekvő és csökkenő sorban, s közben mutatjuk hozzá az ujjképet is. 

Képről tudunk már szöveges feladatot mondani összegalakokban. 
pl. Rakj annyi piros korongot, ahány lepke van a képen. Mellé rakj annyi kéket, ahány virág. Tudsz-e róla műveletet mondani?
S bizony már nagyon sokan mondják az összeadást, s a pontos végeredményt, s van aki szöveges feladatot is formál már belőle, s válaszol hogy hány élőlény van a képen.

Összehasonlítjuk a mennyiségeket, megnézzük melyik mennyivel több, s holnap már írjuk a reláció jeleket is. 
Mert bizony mi már írunk. No nem a füzetbe még, hanem előbb nagy alakban lapra, majd kisebbre lapra, aztán a könyvbe. 
Szinte mindenki tudja az írásjelek közt tartani a szünetet, s a négyzetrácsos rendszerben a jelsor alatt az üres sort. Ma egy újabb kobaknak sikerült már hibátlanul megoldani az írásos feladatot. A valódin túl egy virtuális puszi is a fejedre Enikő. S hogy fülig ért a szája, a sikerélmény hatására!

Akiknek pedig még nem megy, az se keseredjen el, mert azokkal holnap korrepetáláson újra gyakoroljuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése