Az elmúlt időszakban már elég sok mindent megtanultunk matematika órán.
Fontos, hogy tudjanak a gyerkőcök térben és síkban tájékozódni. Tudják használni, értelmezni az előtte, mögötte, közötte, alsó és felső fogalmakat. A jobb és bal oldal pontos ismerete elengedhetetlen!
(Kis szíveket készítettünk technika órán a padjukra, hogy a bal oldal mindig kézzelfoghatóan szem előtt legyen.)
Sajnos sokan még keverik vagy bizonytalanok mikor azt kérem a jobb felső sarokba rajzold fel a jeled.
Aztán számlálunk már 10-ig növekvő és csökkenő sorban, s közben mutatjuk hozzá az ujjképet is.
Képről tudunk már szöveges feladatot mondani összegalakokban.
pl. Rakj annyi piros korongot, ahány lepke van a képen. Mellé rakj annyi kéket, ahány virág. Tudsz-e róla műveletet mondani?
S bizony már nagyon sokan mondják az összeadást, s a pontos végeredményt, s van aki szöveges feladatot is formál már belőle, s válaszol hogy hány élőlény van a képen.
S bizony már nagyon sokan mondják az összeadást, s a pontos végeredményt, s van aki szöveges feladatot is formál már belőle, s válaszol hogy hány élőlény van a képen.
Összehasonlítjuk a mennyiségeket, megnézzük melyik mennyivel több, s holnap már írjuk a reláció jeleket is.
Mert bizony mi már írunk. No nem a füzetbe még, hanem előbb nagy alakban lapra, majd kisebbre lapra, aztán a könyvbe.
Szinte mindenki tudja az írásjelek közt tartani a szünetet, s a négyzetrácsos rendszerben a jelsor alatt az üres sort. Ma egy újabb kobaknak sikerült már hibátlanul megoldani az írásos feladatot. A valódin túl egy virtuális puszi is a fejedre Enikő. S hogy fülig ért a szája, a sikerélmény hatására!
Akiknek pedig még nem megy, az se keseredjen el, mert azokkal holnap korrepetáláson újra gyakoroljuk.
Akiknek pedig még nem megy, az se keseredjen el, mert azokkal holnap korrepetáláson újra gyakoroljuk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése