2011. szeptember 13., kedd

Év eleji tájékozódó mérés

Hétfőn, a két hetes ismétlést követően megírtuk az első felmérésünket.
Meg vagyok elégedve a 87 %-os összteljesítménnyel. 
12 gyerkőc ötös osztályzatot kapott, s nem született elégtelen érdemjegy. 
Gratulálok Szandikának, Marcinak, Máténak Tündinek, Mónikának, Botondnak Laurának, Melittának, Gergőnek, Giginek, Noéminek és Csontos Enikőnek hogy az első jegyük matekból ötös lett. 

S egy két feladatról bővebben. 
Az első feladat nagy meglepetés volt a számomra.
Bár nem kérte a feladat a két szám közti különbség meghatározását csak az összehasonlítást, mégis 12 fő szívesen beírta a reláció jelbe. Úgy látom jól szoktatott kis csoport ez, s következetes szülői háttér van mögöttük. 

A második feladat azonban egyértelműen jelezte a mostani problémánkat. 
Mindenkivel együtt haladva oldottuk még meg a feladatokat. Lépésenként kértem, írtam és rajzoltam a táblára, hogy mit írjanak. Meg kell tanulniuk, hogy a számegyenes fölötti kis címkékben később műveletek lesznek, s mindig a címke fölé be kell írni az eredményt, mert azzal pontot lehet szerezni, ha az összekötés hibás is lenne.
Sajnos többszöri kérésemre sem írták többen oda, hiába rajzoltam fel mindent a táblára. 
Aztán a következő kérésem volt, hogy a számegyenes megfelelő pontjához kössék oda a címkét, s írják is alá a megfelelő számot. Na, ez is lemaradt itt-ott. 
S végül két információ már sok volt, amikor a kétjegyű és páratlanokat kellett jelölni.
3 ember oldotta meg hibátlanul a feladatot, miközben nem volt nehéz a feladat.

Általában jellemző a gyerekekre a figyelmetlenség, a felületesség, hogy nem a kérdésre válaszolnak. 
Ezt bizony az engedékenyebb emberkék megmosolyogják, hogy de hisz tudja a drága!
Tudja, de nem az volt a feladat. S bizony ezért később, nem jár majd pont. 
Hallani és tapasztalni fogják még, hogy ha az van írva, hogy húzd alá, s a gyerkőc bekarikázza, hiába jó, nem fog rá pontot kapni. 
Követeljük meg az utasítást pontos végrehajtását, mert ezzel a későbbiekben sok fölösleges negatív élménytől kíméljük meg őket.

A 3. feladatban elszomorodtam, mert 6 gyerkőc nem tudott a képről kivonást írni. Ez bizony baj! Órán őket fogom ebből folyamatosan nyaggatni. 


Kérem a szülőket, nézzék át otthon a felmérést, s a héten aláírva küldjék vissza. Ezeket a dolgozatokat meg kell őrizni, így akitől nem jön vissza a felmérés, az a következőt nem viheti már haza, s a szülő csak az iskolában tekintheti meg, ha igényli.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése