Nagyon furdalta az oldalam, hogy a dolgozat megírása óta eltelt majd két hétben történt-e változás.
Megnéztem, hogy a képről felírandó 4 művelet jobban megy-e a rajkóknak.
A füzetbe rajzoltunk kék és piros virágokat ( persze a hatos számkörben bontva) s előbb újra közösen írtuk fel a két összeadást és két kivonást, aztán megkértem őket az önálló munkára.
Először is le a kalappal a többség előtt, mert szörnyen akarták, hogy megmutassák mi van a saját buksiban, s nem tévedt a szemük a padtárs munkájára. A többségnek! De annyit beszélünk mostanában erről, hogy tudom - látom, hogy nagyon igyekeznek.
Folyton elmondom, hogy az önálló munkánál, ha az nem önálló, hanem a másik is besegít, azzal becsapnak engem is, anyát is, mert azt hiszem-hisszük, hogy ez már jól megy, mert hibátlan a megoldás, s nem is gondolunk a gyakorlásra, további segítségadásra.
Másrészt, ha a padtársunknak előzékenyen sietünk a segítségére, s a fülébe súgjuk a jó választ, a gyerkőc a megoldást magabiztosan kivágja ,miközben , ha nem tudta volna segítettem volna, s kiderülghetne, hogy a leolvasásnál akadt-e el, vagy az ujjait nem jól nyitja/ csukogatja.
Na, de visszatérve.
Önálló munkával kellett 5 piros és egy kék virágról műveleteket írni.
5+1= 6
aztán jobbról leolvasva: 1+5=6
aztán a kivonások: 6 virágból ha egy kék, akkor mennyi a piros? 6-1= 5
és 6 virágból 5 piros, akkor mennyi a kék? 6-1= 5
Megveregetheti a vállát Boti, Mónika, Csontos Enikő, Noémi, Máté, Melitta, Laura, Dóri, Pesti Enikő, és Patrik.
Megnézzük a szünet előtt, hogy a mostani 10 fő gyarapodik-e tovább.
A fotókon láthatóan Laura és Dóri a füzetvezetéséért további dicséretet érdemel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése